روش های تقویت قلب و کاهش احتمال بیماری قلبی
نوشته شده توسط : همیار

اگر می خواهید از داشتن یک زندگی طولانی و فعال لذت ببرید، باید سلامت قلب خود را حفظ نمایید. هر فعالیتی که شامل حرکات فیزیکی و سوزاندن انرژی باشد، از پیاده روی روزانه گرفته تا دوچرخه سواری برای رفتن به محل کار، برای قلب شما مفید است. نشانه های سالم بودن قلب را یاد بگیرید و سعی کنید برای حفظ قدرت و سلامت قلب، به داشتن تغذیه درست و ورزش کردن ادامه دهید.

7 روش فوق العاده برای تقویت قلب

بیماری های قلبی، عامل شماره 1 مرگ و میر در سراسر جهان هستند و غالبا با تغییر شیوه زندگی و مدیریت عوامل خطر، قابل پیشگیری می باشند. در ادامه، به معرفی هفت روش مناسب برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی می پردازیم:

تحرک داشته باشید

قلب، یک ماهیچه است و مانند هر ماهیچه دیگری در بدن، برای تقویت شدن به ورزش نیاز دارد. به گفته دکتر حسین دباغیان متخصص قلب و عروق ، اولین قدم برای انجام یک فعالیت مناسب، این است که ضربان قلب مناسب خود را تعیین نمایید، سپس فعالیتی را بیابید که از آن لذت می برید و می توانید در دراز مدت آن را ادامه دهید.

سیگار را ترک کنید

ترک سیگار سخت است؛ اما همانطور که می دانید، یکی از بزرگترین و مهم ترین دلایل ترک دخانیات، ارتباط آن ها با بیماری های قلبی می باشد.

وزنتان را در محدوده سالم نگه دارید

کاهش وزن، چیزی فراتر از داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش کردن می باشد. این مورد، یک سفر شخصی برای یافتن آن چیزی است که برایتان مفید بوده و دوست می دارید. برای کاهش وزن طولانی مدت، این نکات را بخوانید و با خود بیاندیشید که آیا می توان به آن ها پایبند بود یا خیر.

غذاهایی بخورید که برای قلب مفید است

ماهی سالمون و گوآکامولی، مملو از چربی های سالم بوده و برای قلب مفید هستند. در مهمانی بعدی، سعی کنید از ماهی سالمون پر شده با سبزیجات استفاده نمایید. گوآکامولی نیز می تواند یک پیش غذای عالی و مفید برای قلب باشد. یا می توانید ماهی سالمون را به سادگی سرخ نمایید.

شکلات را فراموش نکنید

شکلات به سلامت قلب کمک می کند، اما فقط باید در حد اعتدال مصرف شود. الکل و کاکائو (یک عنصر اصلی شکلات)، دارای آنتی اکسیدان هایی هستند که می توانند کلسترول خوب را افزایش، و کلسترول بد را کاهش دهند. این مواد عمل لخته شدن خون را بهبود می بخشند.

منبع: https://topbarg.com/%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D9%86-%D9%82%D9%84%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%D9%84%D9%85-%D8%A7%DB%8C%D9%86-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%B1%D8%A7-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%85-%D8%AF/





:: بازدید از این مطلب : 40
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 29 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: